DETTA HÄNDER I HARPLINGE RIDKLUBB

Hästens välfärd skall alltid sättas främst i allt vi gör inom ridsporten. Vårt gemensamma ansvar är att behandla våra hästar med respekt och alltid vara lyhörda för deras välmående. Vi får aldrig sluta ifrågasätta vad vi gör med våra hästar, hur vi ska göra det och varför.

AKTIVITETSKALENDER

Vårt mål är att ha en levande ridklubb där det under året finns någon aktivitet för alla. Nedan finner ni en översikt över vad som händer på ridklubben i form av en aktivitetskalender. När det finns mer info om aktiviteten, anmälan är öppen osv - klicka då på knappen för att komma vidare till den specifika aktiviteten.

VAD VI ERBJUDER

Vi bedriver vår verksamhet på en anläggning som ägs av Halmstad Kommun. Därmed har vi som mål att erbjuda en mötesplats för alla hästintresserade i olika åldrar och med olika bakgrund samt erbjuda möjlighet att engagera sig ideellt i föreningen. Vår främsta verksamhet är ridskola för barn - och ungdomar, men självklart vill vi försöka erbjuda aktiviteter och möjligheter för alla våra medlemmar oavsett om man går på ridskola, har egen häst och/eller tävlar.

Nedan ser ni exempel på vad vi erbjuder och mer information hittar ni under bland annat under ”Rida hos oss” och ”Vad vi erbjuder”.

Ridlektioner

Vi bedriver lektionsverksamhet sex dagar i veckan från nybörjare och uppåt för både barn, ungdomar men även för vuxna. I vårt stall har vi både ponnysar och storhästar. Om du är sugen på att börja rida får du gärna skicka in en intresseanmälan så hör vi av oss när det finns en plats ledig i lämplig grupp. Klicka nedan för att fylla i en intresseanmälan.

Sköthäst

Går man på ridskolan så hittar man ofta en favoritponny eller favorithäst. Vi vill gärna uppmuntra barn - och ungdomarna till att spendera mer tid i stallet då det är ett sätt att få lära sig mer om hur det skulle kunna vara att ha egen häst med allt vad stallsysslor innebär.

Läs mer här om vad det innebär att vara skötare och vad man får för förmåner.

Övriga aktiviteter

Utöver ridskolan är vårt mål att så många medlemmar som möjligt vill spendera tid på ridklubben och så klart känna sig hemma och en del av gemenskapen hos oss och därför vill vi så klart erbjuda mer än bara lektionsverksamhet. Har Ni förslag på aktiviteter ni skulle vilja ha mer av på klubben så kontakta oss gärna och vi skulle bli så glada om det är fler som vill engagera sig i att planera och organisera aktiviteter. Mer om de aktiviteter som är utöver lektionsverksamheten går att läsa mer om här.