MEDLEMSKAP

Välkommen som medlem hos oss på Harplinge Ridklubb!

Harplinge Ridklubb är en ideell förening som driver mycket av sin verksamhet med hjälp av frivilligt arbete. Tävlingsverksamheten är en sådan del. Ridskolan sker till största delen av den av klubben anställda personalen.

Då HRK är en ideell förening så betyder det att klubben blir det vi medlemmar gör den till. Det vill säga Ditt medlemsskap blir vad du gör det till.

Är du intresserad av att engagera dig ideellt? Läs mer här och tveka inte att kontakta oss!

Varmt Välkommen till Harplinge Ridklubb!

Vad får vi för medlemsavgiften?

Förutom att föreningens medlemmar får tidningen Häst&Ryttare samt en olycksfallsförsäkring och att föreningen får en försäkring mm så blir medlemskapet i Svenska Ridsportförbundet det föreningen gör det till. Det finns möjligheter att söka LOK-stöd, Idrottslyft och andra stöd, föreningen kan arrangera tävling och utbilda funktionärer, ridskolan kan bli kvalitetsstämplad och utbilda/fortbilda sina ridlärare, SvRf erbjuder utbildningar och aktiviteter samt rådgivning i olika frågor som rör föreningen och ridsporten.

Hur hög är medlemsavgiften till Svenska Ridsportsförbundet?

Årsavgiften till Svenska Ridsportförbundet fastställs av förbundsstämman. Årsavgift för 2023 och 2024 är 112 kronor per medlem. Till detta kommer en avgift för den gemensamma olycksfallsförsäkringen (75,50 kronor per medlem).

Av medlemsavgifter som du betalar till Harplinge Ridklubb går direkt 187,50 kronor/medlem och person till Svenska Ridsportsförbundet.

Medlemsavgifter

Juniorer

375 kr

Senior

(Från det året du fyller 19 år)

450 kr

Familj

Familjen skall bo på samma adress. Max 2 vuxna och 2 barn. Därefter 200 kr/person

900 kr

Medlemsavgiften är per kalenderår och betalas antingen till bankgiro 213 - 8097 eller

Swish till 123 550 81 22 (använd QR-koden nedan) Ange namn som meddelande.