TÄVLING

En del av Harplinge Ridklubbs verksamhet bredvid ridskola, habiliteringsridning och övriga aktiviteter är tävling. Det innefattar både att ha en organisation som uppmuntrar våra medlemmar till att tävla men också att arrangera tävlingar på vår egna anläggning.

Klubben har en lång historia vad gäller att vara tävlingsarrangör för alltifrån KM och klubbtävlingar till att ha samarrangerat Baltic Cup. Vi är glada och stolta över att ha en stabil tävlingsorganisation med bland annat flertalet hoppdomare. Utöver det har vi lyckosamt flera av våra medlemmar som är trogna och duktiga funktionärer på våra tävlingar.

Vi vill göra tävling för att kunna erbjuda våra ryttare tävling på hemmaplan, för att göra det tillsammans med våra medlemmar och skapa engagemang och gemenskap, men framförallt för att det är kul!