POLICY FOTOGRAFERING

Vid tiden då GDPR infördes uppkom det tankar, feedback och önskemål från flera av medlemmar. Med det som grund skapade vi för Harplinge Ridklubb en policy gällande fotografering och filmning på vår anläggning.

Enligt GDPR säger datainspektionen följande gällande fotografering i egenskap av privatperson;

"Om du tar bilder för att använda i ditt privata album så går det bra. Då gäller inte reglerna i dataskyddsförordningen GDPR. Men om du ska sprida bilderna till flera, till exempel genom att lägga upp dem på internet, i sociala medier såsom Facebook eller på andra sätt så måste du följa GDPR"

Mer information går att finna här.

Ett foto där personen går att identifiera räknas som personuppgift enligt GDPR.

Vi vill att alla skall känna sig trygga när de vistas hos oss på Harplinge Ridklubb, därför ber vi er att ta hänsyn till följande regler;

* Tänk på att inte filma eller fotografera lektioner eller annan aktivitet utan att först ha tillfrågat instruktören eller annan ansvarig för aktiviteten.

* Använd ej film/bild på sociala medier utan tillåtelse från samtliga medverkande.

Vill du således fotografera eller filma ditt barn eller anhörig under lektion/aktivitet fråga instruktören om lov och se till att det bara är ditt barn/anhörig som är med på bild/film.

Hoppas att vi alla kan göra vårt bästa och hjälpa till så att alla känner sig trygga och bekväma under sitt besök hos oss.

Tankar, funderingar och frågor kring detta maila harplingeridklubb@gmail.com eller ring Angelica Bellborg Abrahamsson, ordförande på tele 0733-866363