Grönt kort kurs

02.01.2023

Vi startar den 10 januari kl 17:00 - 19:30 i cafeterian på Harplinge Ridklubb.

Övriga datum är: 12 januari och 17 januari.

Innan den fysiska kursen börjar så ska du göra en digital utbildning. Kostnaden för den är 150 kr. Gå in på Sisu förlag, klicka för att beställa ditt digitala utbildningsmaterial, därefter kommer en länk via mail som ger dig behörighet till webbplatsen "Grönt kort".

Denna webbdel som tar ca 9 timmar skall du vara klar med senast fem dagar innan första träffen med kursledare.

Kostnad inklusive fika och registrering i TDB:

800 kr för medlemmar

1000 för icke medlemmar

Max 16 deltagare och Harplinge Ridklubbs medlemmar har förtur.

Anmälan (senast den 7 januari) och frågor via SMS till Malin S på 0708-570866.

Läs mer om grönt kort på Ridsportförbundets hemsida.

• Alla från 14 år och uppåt ska delta i en obligatoriskt Grönt kort kurs. Från och med 1/1 det år den tävlande fyller 14 år måste han/hon ha ett eget grönt kort.
  • Från och med det år den tävlande fyller 13 år kan han/hon själv gå grönt kort kursen och avlägga proven.
  • För barn upp till och med 13 år gäller att målsman/vuxen person som idag inte har Grönt kort ska delta i kursen, och ta Grönt kort samt därefter ansvara för barnet och dess handlingar under tävling. Barnet rekommenderas delta på kursen tillsammans målsman/vuxen person.

Viktigt! Alla barn som finns registrerade i TDB sen tidigare som ryttare under sin förälders/målsmans profil ska inte skapa ett nytt konto i samband med Grönt Kort-kursen. Minderåriga ska inte ha en egen inloggning utan ska läggas till under "Mina sidor - Ryttare" under förälders/målsmans profil i TDB.